Islamiyet.gen.tr - islami forum
Geri git   Islamiyet.gen.tr - islami forum > >

Text here

account_circle Kayıt ol help Yardım Arama Bugünki Mesajlar Forumları Okundu Kabul Et

Tasavvûf Tasavvûf Bölümü

Etikenlenen Kullanıcılar

Cevapla
 
Seçenekler Stil
FATMA-ZEHRA FATMA-ZEHRA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kayıtlı Kullanıcı
FATMA-ZEHRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Forum ÜyesiForumdaki Yaşınız
Üyelik tarihi28.08.07
Mesajlar488
Alt 02-04-2008, 22:28
#1
mektubat-ı rabbani'de geçen fena ve beka kavramlarının sonradan ortaya çıkması demek; bunlar sonradan konulmştur demek değildir.belki bu konak ve menzillerin isimlerinin sonradan ortaya konulması demektir.

biraz daha açarsak nasıl ki sahabe devrinde günümüz anlamında islami ilimler ve kaideler yoktu aynen tasavvufta da öyledir.farz-ı misal hadis ilmine dair günümüzde ehl-i sünnetce kabul edilen kriterler sahabe ve tabiin devrinde yoktu.ancak hadis rivayet ve hıfzı vardı.bu yüzdendir ki ehl-i sünnet sahabe ve tabiin lafızlrına itirazı delalet eddetmiştir.yine mezhepler ve uzul-u fıkıh yoktu ama insanlar fetva sorup cevaplarını alıyorlardı.
buradan hareketle seyr-ü süluk mirac-ı nebi'den bizlere mirastır.said nursi hazretlerinin ifadesiyle söyleyelim;
" zat-ı ahmediye aleyhisselam-ı vesselam, o yolu açmış velayetiyle gitmiş risaletiyle dönmüş ve kapıyı açık bırakmış.arkasındaki evliya-i ümmeti, ruh ve kalp ile o cadde-i nuranide, mirac-ı nebevinin gölgesinde seyr-ı suluk edip istidatlarına göre makamat-ı aliyeye çıkarıyor.
buradan hareket ile bu manevi yolculukta bir takım menzillere dervişanın kolay anlaması için isimler verilmesi demek bu isimlendirilen konakların sonradan ihdas edildiği anlamına gelmez.bunlar manevi hallerdir....
hasılı kelam olarak ifade edelim ki; nasıl sahabe-i kiram bugün akaide konu olan pek çok meseleyi konuşmamaışlarsa ama bu meseleler günümüz akaid ilmine girmişse ve bunlar akaidden değildir demiyorsak aynen o şekilde de sahabe-i kiram tasavvufu yaşamışlardır.onların bu menzillerden bahsetmemeleri bu menzillerden habersiz oldukları anlamına gelmez.
bu tür izahatlar islami her ilim dalı için geçerlidir; fıkıh, hadis, tefsir bu ve benzeri misalleri çoğaltabiliriz.
dmek istediğimiz; bu menziller o manevi yolculukta her zman vardı.sedace izah ifşa ve şerh edilmiyordu
Alıntı ile Cevapla
ilayda genç ilayda genç isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kayıtlı Kullanıcı
ilayda genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Forum ÜyesiForumdaki Yaşınız
Üyelik tarihi16.03.08
Mesajlar7
Alt 04-04-2008, 21:46
#2
selamun aleyküm paylaşım için teşekkür ederim.çok güzel bilgi.bazıları diyor tsavvuf sonradan ortaya çıkmıştır diye.onlara güzel bir cevap olmuştur umarım.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Yer imleri


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Sizin Yeni Konu Acma Yetkiniz var yok
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Dilini-Gönlünü-Kalbini-Mideni-Gözünü-Dilini Koru ferahhfeza Nasihatler 25 25-03-2009 12:11
tanışma zkmdn Tanışma Köşesi 4 14-03-2009 23:26


Şu Anki Saat: 04:35


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204