Teşekkür edenler Teşekkür edenler:  0
Beğenenler Beğenenler:  0
Beğenmeyenler Beğenmeyenler:  0
1 den 4´e kadar. Toplam 4 Sayfa bulundu

Konu: Bir soru

  1. #1
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 14.08.09
    Mesajlar: 29
    Teşekkür ve Beğeni

    Bir soru

    Selamun aleyküm,

    Ben yalnızca sizlerden bilgi istiyorum. İnternetten yaptığım araştırmalarda yanıtsız kaldım, sorunumun cevabını bulamadım.

    Efendim, soru şudur?

    Dul bir bayan, dul bir erkekle ailelerinin haberi olmadan şahitler huzurunda dini nikahını yapar ancak aynı evde yaşamazlarsa, bu nikah geçerli midir?

  2. #2
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 11.07.10
    Mesajlar: 17
    Teşekkür ve Beğeni

    [B][SIZE="3"]Hak mezheplerimizdeki hükümler


    Sual: Evlilikle ilgili meselelerde diğer hak mezheplerimizdeki hükümler hakkında da bilgi verir misiniz?
    CEVAP
    İki kişinin yanında bir erkek, bir kıza, (Bu benim hanımım) dese, kız da bunu tasdik etse, üç mezhepte nikah sahih olur, Maliki’de sahih olmaz.

    Baba evlenmek isteyince, Hanefi’de ve Maliki’de, oğlu babasını evlendirmeye mecbur değil ise de iyi olur. Şafii ve Hanbeli’de, mecburdur.

    Üç mezhepte şahitsiz nikah sahih olmaz ve gizli tutulmaları caiz olur. Maliki’de, şahitsiz nikah sahih olur ise de, tanıdıklara duyurmak lazımdır.

    Şafii’de ve Hanbeli’de iki şahidin âdil erkek olmaları lazımdır. Hanefi’de bir erkekle iki kadın fasıkın şahitlikleri ile sahih olur. Üç mezhepte, Müslüman erkekle zimminin nikahında iki şahidin Müslüman olmaları lazımdır. Hanefi’de, ikisi de zimmi olabilir.

    Şafii’de ve Hanbeli’de, tezvic veya nikah kelimelerini söylemek şarttır. Hanefi’de temliki bildiren her kelimeyi söylemekle sahih olur. Maliki’de, Hanefi gibi ise de, mehri de söylemek lazımdır.
    Hanbeli’de kadın ve velileri razı olunca, küfvün gayrısı ile evlenemez. Diğer üç mezhepte evlenebilir. [Küfüv, erkeğin kadına denk olması demektir.]

    Şafii’de, küfüv, nesepte, sanatta, dinde, ayıpsız olmakta ve hürriyette şarttır. Maliki’de küfv yalnız dinde olur. Hanefi’de dinde, nesepte ve malda olur. Hanbeli’de dinde ve sanatta olur.

    Zina eden kadınla evlenmek üç mezhepte caiz, Hanbeli’de, tevbe etmeden önce nikahı haramdır.
    Cin ile evlenmek, Şafii’de caiz, Hanefi’de caiz değildir. Cinlerin çoğalması gaz [hava] iledir. Bundan dolayı, cin ile evlenmek, hakiki evlenmek değildir.

    Boşamayı mülke bağlamak, Hanefi ve Maliki de caiz. Şafii ve Hanbeli’de caiz değildir.

    Hanbeli’de, bir kavilde her yaşta süt emen, süt kardeş olur. Şafii’de, iki yaşından yukarı iken emen, süt kardeş olmaz. İmam-ı a’zama göre, 30 aydan, Maliki’ye göre 26 aydan sonra emen süt çocuğu olmaz.

    Hanefi ve Maliki’de bir defa, bir yudum emmekle süt kardeş olur. Şafii’de ve Hanbeli’de ise ayrı ayrı 5 kere doya doya emmesi gerekir.

    http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1428
    http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1423
    http://www.dinimizislam.com/detay.asp?id=17

    nikahın gizli tutulması fitneye sebep olurmu olmazmı oda ayrı bir konu...
    onuda ayrıca danışmak gerekiyor ..

  3. #3
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 14.08.09
    Mesajlar: 29
    Teşekkür ve Beğeni

    Alıntı elifbeyza.´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    [B][SIZE="3"]Hak mezheplerimizdeki hükümler


    Sual: Evlilikle ilgili meselelerde diğer hak mezheplerimizdeki hükümler hakkında da bilgi verir misiniz?
    CEVAP
    İki kişinin yanında bir erkek, bir kıza, (Bu benim hanımım) dese, kız da bunu tasdik etse, üç mezhepte nikah sahih olur, Maliki’de sahih olmaz.

    Baba evlenmek isteyince, Hanefi’de ve Maliki’de, oğlu babasını evlendirmeye mecbur değil ise de iyi olur. Şafii ve Hanbeli’de, mecburdur.

    Üç mezhepte şahitsiz nikah sahih olmaz ve gizli tutulmaları caiz olur. Maliki’de, şahitsiz nikah sahih olur ise de, tanıdıklara duyurmak lazımdır.

    Şafii’de ve Hanbeli’de iki şahidin âdil erkek olmaları lazımdır. Hanefi’de bir erkekle iki kadın fasıkın şahitlikleri ile sahih olur. Üç mezhepte, Müslüman erkekle zimminin nikahında iki şahidin Müslüman olmaları lazımdır. Hanefi’de, ikisi de zimmi olabilir.

    Şafii’de ve Hanbeli’de, tezvic veya nikah kelimelerini söylemek şarttır. Hanefi’de temliki bildiren her kelimeyi söylemekle sahih olur. Maliki’de, Hanefi gibi ise de, mehri de söylemek lazımdır.
    Hanbeli’de kadın ve velileri razı olunca, küfvün gayrısı ile evlenemez. Diğer üç mezhepte evlenebilir. [Küfüv, erkeğin kadına denk olması demektir.]

    Şafii’de, küfüv, nesepte, sanatta, dinde, ayıpsız olmakta ve hürriyette şarttır. Maliki’de küfv yalnız dinde olur. Hanefi’de dinde, nesepte ve malda olur. Hanbeli’de dinde ve sanatta olur.

    Zina eden kadınla evlenmek üç mezhepte caiz, Hanbeli’de, tevbe etmeden önce nikahı haramdır.
    Cin ile evlenmek, Şafii’de caiz, Hanefi’de caiz değildir. Cinlerin çoğalması gaz [hava] iledir. Bundan dolayı, cin ile evlenmek, hakiki evlenmek değildir.

    Boşamayı mülke bağlamak, Hanefi ve Maliki de caiz. Şafii ve Hanbeli’de caiz değildir.

    Hanbeli’de, bir kavilde her yaşta süt emen, süt kardeş olur. Şafii’de, iki yaşından yukarı iken emen, süt kardeş olmaz. İmam-ı a’zama göre, 30 aydan, Maliki’ye göre 26 aydan sonra emen süt çocuğu olmaz.

    Hanefi ve Maliki’de bir defa, bir yudum emmekle süt kardeş olur. Şafii’de ve Hanbeli’de ise ayrı ayrı 5 kere doya doya emmesi gerekir.

    http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1428
    http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1423
    http://www.dinimizislam.com/detay.asp?id=17

    nikahın gizli tutulması fitneye sebep olurmu olmazmı oda ayrı bir konu...
    onuda ayrıca danışmak gerekiyor ..
    Emeğiniz için teşekkür ederim ama sorumun cevabı tam olarak bu değil.
    Evet şahitli nikah sahih, bunu öğrenmiş olduk hamdolsun.
    Kadın aynı evi paylaşmak istiyor ama erkek buna yanaşmıyor.
    Bu durumda kadının, erkeği boşama hakkı var mıdır?

  4. #4
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 11.07.10
    Mesajlar: 17
    Teşekkür ve Beğeni

    Alıntı nakışcı´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emeğiniz için teşekkür ederim ama sorumun cevabı tam olarak bu değil.
    Evet şahitli nikah sahih, bunu öğrenmiş olduk hamdolsun.
    Kadın aynı evi paylaşmak istiyor ama erkek buna yanaşmıyor.
    Bu durumda kadının, erkeği boşama hakkı var mıdır?
    ailelerden gizli kıyılan nikah geçerlimidir ? sorunuza cevabendi bu paylaşım .verdiğimiz linklerde nikahla ilgili konuları bulabilirsiniz ..sitede bulamadığınız soruyu ise

    [email protected]>, mail yollayarak cevabını alabilirsiniz .

    aşağıdaki linktede kadının boşama hakkı adlı konu var ..inşaallah yardımcı olur ..

    http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1446

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Minik Dualar Grubu Fon İsteği
    Konu Sahibi QnLine Forum İlahiler ve Ezgiler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03-05-2011, 23:39
  2. kayınvalide - aile ilişkisi
    Konu Sahibi tuana16 Forum İslam'da Aile Hayatı
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 29-04-2011, 14:33
  3. Kaza
    Konu Sahibi lütfi Forum Fıkra, Mizah Bölümü
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 22-04-2009, 00:01
  4. Hoşgeldin ramazan
    Konu Sahibi cerennurum Forum Ramazan Ayı
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 30-08-2008, 21:15

Bookmarks

Yetkileriniz

  • Konu açma yetkiniz yok
  • Cevap yazma yetkiniz yok.
  • Eklenti yükleme yetkiniz yok.
  • Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok.
  •