Teşekkür edenler Teşekkür edenler:  0
Beğenenler Beğenenler:  0
Beğenmeyenler Beğenmeyenler:  0
Sayfa 1 Toplam 4 Sayfadan 123 ... SonuncuSonuncu
1 den 10´e kadar. Toplam 38 Sayfa bulundu

Konu: Kafam çok karıştı nolur yardım edin....

  1. #1
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 09.04.13
    Mesajlar: 354
    Teşekkür ve Beğeni

    Kafam çok karıştı nolur yardım edin....

    Ben kapanalı 3 ay oldu gerçekten Allah'a tam teslimiyet göstermek için bunu yaptım. Giyim tarzımda da dikkat çekmicek vücud hatlarını belli etmeyecek giysiler tercih ediyorum. Ancak erkeklerin cübbe kadınların çarşaf giymesi gerektiği tarzındaki yazılar bu aralar kafamı allak bullak etti. Bunları yapmayan kafir olur benzeri söylemler beni gerçekten kendimi ve kararımı sorgular bi hale getirdi.

    Günümüzde açık bir bayandan daha dikkat çekici ve teşhir edici başörtülüler var evet ama bunun muadili kara çarşaf mıdır yani. Ayrıca örtünme emredildiği gibi insanları yargılamama kötü düşünmeme namaz oruç ve zekat da emredilmedi mi ?

    Her insan açık olsun kapalı olsun dinini yaşayabilir namaz oruç zekat ibadetlerini yapabilir kalbini temiz tutabilir tek baz örtünüp hakemlik selamlık olmak mıdır?

    kafam karıştı çarşaf ve cübbe konusunda bunlar Arapların o zamanki giysileri değil mi? Bilmediğim için soruyorum gerçekten herkez farklı bişey söyliyor. Örtünme yok diyen profesörlerimiz bile varken ne yapıp nasıl yapacağımı şaşırmış durumdayım. Doktora öğrencisiyim ve kayıt dondurdum şimdi başörtüsüyle nasıl devam ederim hesapları yaparken zaten gereğini yerine getiremiyomuşum hissi beni üzdü açıkçası bilemiyorum...

  2. #2
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 19.03.13
    Mesajlar: 44
    Teşekkür ve Beğeni

    aslına benim bildiğim kadarı ile Kur'an da çarşaf kelimesi geçmemektedir. yani vücut hatlarını belli etmeyen şeyler giyinme yeterli fakat tam tessttür çarşaf ile olur bunu da unutmayalım.

  3. #3
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 05.01.08
    Mesajlar: 162
    Teşekkür ve Beğeni

    s.a
    bu yazıyı okuyun ınsallah yardımcı olur sıze...gucunuzun yettıgnı yapın ALLAH yardım eder sıze...


    Değerli kardeşimiz;
    İnsan, aklından geçen menfi düşünceleri fiile dökmedikçe mesul olmaz. Ancak başörtüyü bazı küçük nedenlerden dolayı açma fikri, onun ehemmiyetini tam olarak anlıyamamaktan kaynaklanmaktadır. Bu da zamanla en küçük bir sıkıntıda dahi kadını örtünmemeye kadar götürmektedir.

    Önce, kadınların başlarını örtmelerinin dinî yönüne bakalım. Bu hususta Kur'ân-ı Kerim'de iki âyet mevcuttur. Bu âyetlerde Cenab-ı Hak gayet açık bir şekilde meâlen şöyle buyurmaktadır:

    "Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü'minlerin hanımlarına söyle, evlerinden çıktıklarında dış örtülerini üzerlerine alsınlar..."1
    "Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, namuslarını da korusunlar, zînetlerini açmasınlar, bunlardan görünen kısmı müstesnadır. Başörtülerini de yakalarının üzerini kapatacak şekilde iyice örtsünler."2
    Âyetlerde mü'min kadınların nasıl örtünecekleri, hangi yerlerini açabilecekleri açıkça belirtilmiyor. Fakat şu mealdeki hadîs-i şerif âyetleri tefsir ediyor. Peygamberimiz (a.s.m.) baldızı Hz. Esma'ya hitaben şöyle buyurmuştu:

    "Ey Esma! Bir kadın âdet görmeye başlayınca el ve yüzünden başka yerini yabancılara göstermesi caiz değildir."3
    Demek ki, buluğ çağına gelmiş olan Müslüman bir hanımın başını kapatması hem Allah'ın hem de Peygamber (a.s.m.)'in emridir. Yani yüz kısmı açık kalacak şekilde başın kalan kısmını, boyun ve göğüsleri örtmek farz-ı ayındır. Açmak ise bir farzın terki sayıldığından haramdır. Zaten âyetten de açıkça anlaşılacağı gibi "ırz ve namusun korunması" başı örtmenin bir hikmeti, aynı zamanda bir sebebi sayılmaktadır. Başlarını açan kadınlar ırz ve namuslarım muhafaza etseler de, bu 'Allah'ın emrine uygun bir koruma sayılmamaktadır. Allah ve Resulünün emrini dinlemediği için günahkâr olmakta, büyük bir mesuliyet altına girmiş bulunmaktadır.

    Bir mü'min kadın için baş açık gezmek haram ve günah olduğuna göre, bu mesuliyetten kurtulmak için ne yapabilir? Yapılacak şey bellidir. Başını kapattığı zaman hayatî bir tehlike veya yanık ve benzeri sıhhî bir mahzurla karşılaşacaksa, o tehlike ve mahzur geçinceye kadar açık bırakılabilir. Fakat böyle bir durum yoksa, kapatmak gerekir.

    Kapatmayınca ne olur? Başta da söylediğimiz gibi günahkâr olur. Günahkâr olan kimse, bu günahından kurtulmak için tevbe istiğfar eder, Allah'tan affını diler.

    Al-i İmran suresinde şu mealdeki bir ayeti kerime yer almaktadır:

    "Ve bir günah işledikleri veya nefislerine zulmettikleri zaman, Allah'ı anarak günahlarının bağışlanmasını isteyenler, hem de yaptıkları günahta bile bile ısrar etmemiş olanlar—İşte onların mükâfatı, Rablerinden bir mağfiret, ağaçları altından ırmaklar akan Cennetlerdir. Orada ebedi olarak kalacaklardır. Güzel amel yapanların mükâfatı ne güzeldir."4
    Demek ki, bir tövbenin kabul olması, bir günahın affa liyakat kazanması için hiçbir mazeret yokken, o günahta ısrar edilmemesi şartı aranmaktadır. Bir insan sadece nefsini yenemediğini, çevresinin nasıl karşılayacağını bahane ederek bir haramı işlemeye devam ederse ne olur? Bu husustaki bir hadisin meali şöyledir:

    "Mü'min bir günah işlediği zaman kalbinde siyah bir nokta belirir. Eğer o günahtan el çeker, Allah'tan günahı*nın affını dilerse, kalbi o siyah noktadan temizlenir. Eğer günaha devam ederse, o siyahlık artar. İşte Kur'ân'da ge*çen 'günahın kalbi kaplaması' bu mânâdadır."5
    Evet, "Her bir günah içinde küfre gidecek bir yol var*dır." sözü mühim bir gerçeği dile getiriyor. Şöyle ki, bir gü*nahı işlemeye devam eden insan zamanla o günaha alışır, terk edemez bir hale gelir. Bu alışkanlık onu gün geçtikçe daha büyük manevî tehlikelere sürükler. Günahın uhrevî bir cezasının olmayacağına inanmaya, hattâ Cehennemin bile olmaması gerektiğine kadar gider. Yani kalpte yer tutan o günah tohumu zaman içinde—Allah korusun yeşillenerek bir zakkum ağacı haline dönüşebilir.6

    Böyle bir tehlikeye maruz kalmamak ve şeytanın kinlerine kanmamak için bir an önce tövbeyi icap ettirecek günahı terk ederek insanın kendine çeki düzen vermesi gerekir.

    Böylece hem Allah'ın emrini her şeyin üstünde kabul ederek bir farzı işlemiş olursunuz, hem de size "başınızı örtmemek" için vesvese veren şeytanı reddetmiş olursunuz. Zaten bir Müslüman hem Allah'ın rızasını kazanma*ya çalışacak, hem de bazı haramları işleyerek şeytanı "küstürmemek" gibi gülünç bir duruma düşecek, bu mümkün değildir.

    Dipnotlar:

    1. Ahzab Sûresi, 59.
    2. Nur Sûresi, 31.
    3. Ebû Davud, Libas: 33.
    4. Âl-i İmrân Sûresi, 135-136.
    5. İbni Mace, Zühd:29.
    6. Lem'alar, s. 7; Mesnevî-i Nuriye, s.115.

    (Mehmet Paksu, Sünnet ve Aile)

  4. #4
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 05.01.08
    Mesajlar: 162
    Teşekkür ve Beğeni

    gucunuz neye yetıyorsa onu yapın...ve ALLAHa dua edın sıze yardım edecektır ınsallah..sonucta ALLA ıcın kabandınız..
    ALLAH hayırlı bır kapı acar sıze..nıyet onemlı..ve guzel ahlaklı olmak...

  5. #5
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 02.04.13
    Mesajlar: 12
    Teşekkür ve Beğeni

    zaman farklılıkları da var ,şimdi insanlar çarşaflıları aşırı bir şekilde yadırgıyorlar bununla birlikte insan az da olsa çekinebiliyor çarşaftan.
    allahım nefsimize,çevremizi uyuyoruz hakkıyla tesettürümüzü koruyamıyoruz, sen bizi affeyle...

  6. #6
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 11.09.06
    Mesajlar: 4.715
    Teşekkür ve Beğeni

    Selamun aleykum kardesım

    oncelıkle nefsını ve seytanı alt ederek kapandıgın ıcın sadece allah rızası gozeterek yaptıgın ıcın senı kutluyorum rabbım hakkıylave daımı eylesın ortunu.....kapanmak tesetture rıayet etmek cogu bayan ıcın zordur bakarsın namazını kılar orucunu tutar haccını yapar ama yınede kapanamaz nefsı ve sytan engel olur nasıl olsa ıbadetlerımı yapıyorum der ve vıcdanını boyle rahat ettırır halbukı kaınat kıtabında ve peygamber efendımız sav dılınden ortunmenın allah ın sart kostugu gorevlerden oldugu apacık ortadadır gelelım kapanmanın derecesı varmı yanı ne kadar ortunursem daha dogrudur ayetlerde evlerınden cıktıklarında dıs ortulerını alsınlar zıynet yerlerını kapatsınlar bas ortulerını yakalarını kapatacak sekılde ortsunler denmıstır genız vucut hatlarını bellı etmeyen ve yakanı kapatacak olan her ortunme seklı tesetturdur renk dıkkat cekmesın yanı dıyecegım o kı gonul ısterkı carsaf ve cubbe gıyebılelım ama bunları yapamayınca hemen vazgecmek cozum olmamalı herkes yapabıldıgı kadar yapsın nıyet onemlı dogrusunu rabbım bılır bız acız kullarız her daım bu yolda feda edecegız elımızden geldıgınce omrumuzu .....selametle dua ıle....

    Vesvese varsa uzulme sevın demekkı sen dogru yoldasın ve senı kandırmaya calısanlar var.............

  7. #7
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 29.12.11
    Mesajlar: 1.972
    Teşekkür ve Beğeni

    Alıntı nazlı ceylan´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben kapanalı 3 ay oldu gerçekten Allah'a tam teslimiyet göstermek için bunu yaptım. Giyim tarzımda da dikkat çekmicek vücud hatlarını belli etmeyecek giysiler tercih ediyorum. Ancak erkeklerin cübbe kadınların çarşaf giymesi gerektiği tarzındaki yazılar bu aralar kafamı allak bullak etti. Bunları yapmayan kafir olur benzeri söylemler beni gerçekten kendimi ve kararımı sorgular bi hale getirdi.

    Günümüzde açık bir bayandan daha dikkat çekici ve teşhir edici başörtülüler var evet ama bunun muadili kara çarşaf mıdır yani. Ayrıca örtünme emredildiği gibi insanları yargılamama kötü düşünmeme namaz oruç ve zekat da emredilmedi mi ?

    Her insan açık olsun kapalı olsun dinini yaşayabilir namaz oruç zekat ibadetlerini yapabilir kalbini temiz tutabilir tek baz örtünüp hakemlik selamlık olmak mıdır?

    kafam karıştı çarşaf ve cübbe konusunda bunlar Arapların o zamanki giysileri değil mi? Bilmediğim için soruyorum gerçekten herkez farklı bişey söyliyor. Örtünme yok diyen profesörlerimiz bile varken ne yapıp nasıl yapacağımı şaşırmış durumdayım. Doktora öğrencisiyim ve kayıt dondurdum şimdi başörtüsüyle nasıl devam ederim hesapları yaparken zaten gereğini yerine getiremiyomuşum hissi beni üzdü açıkçası bilemiyorum...
    Zorlaştırırlar değil mi? sen bu yola daha başındayken zorlaştırırlar
    daha emeklerken , hadi yürür derler... bir hikaye var şimdi adamın biri yeni müslüman olmuş ama durumu fazla iyide değil
    komşusu dindar, ...dindar komşu yeni müslüman olanı sabah namazına davet eder, giderler , namaz biter ... tam gidecekken
    bak der güneş dogana kadar sabret , ibadet daha sevap , derken öğlen olmuş, ikindi akşam .. yatsı ???
    ertesi sabah ! yine komşu namaza davet etmiş adam demiş ki''' ben o dinden vazgeçtim, çoluk çocugum var rızık peşindeyim''
    bir müslüman , diğer müslümanı caydırmış dinden ... bunu yapmayın!
    Kardeşim yavaş, yavaş içine sindire sindire , sen isteyeceksin! çekinme kalbine sor ... tabiki Kur-an yazar
    Peki açık saçık müslümanlar için yazmazda hep Allah'ın emrine uymak isyenlere mi bu zorbalar ???
    kimseyi kafana takma araştır doğrusunu (çarşaf diye birşey yoktur , giyersen olur, adet, örf de ne varsa odur) yoksa entari giyen erkek mi olur??
    yavaş, yavaş, bir adım , bir adım Allah 'a sıgın, Allah'ım yoluna girmek istiyorum, sana ulaşmak istiyorum, bana yardım et ... diyorsun
    gel , gel ne olursan ol gel ... yoksa günahkarlara gelme mi dersin! bu yol kapalı mı dersin?
    bende öyle sanmıştım, çarşaf giymezsem Rabbim yoluna almaz sanmıştım, meğer kocaman yanılmışım
    Allah c.c insanlar gibi mi düşünür? haşa git ona ... kurallarına uya uya.. ne güzel kendin istemişsin
    mubarek olsun, işte bu... sevin ferahla inan Allah c.c senin yanında ama insanlar ve şeytan da vesvese verme telaşında ..
    duyma ... ne olur kararlı adımlarla sizleri seviyorum diye Rabbini hatırla ... ne zaman mı dedi?
    eee Yaratmayı diledi, bundan daha büyük sevgi olur mu?
    Allah yardımcın olsun, şeytan senden uzak olsun...

  8. #8
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 29.12.11
    Mesajlar: 1.972
    Teşekkür ve Beğeni

    Alıntı tsunami´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamun aleykum kardesım

    oncelıkle nefsını ve seytanı alt ederek kapandıgın ıcın sadece allah rızası gozeterek yaptıgın ıcın senı kutluyorum rabbım hakkıylave daımı eylesın ortunu.....kapanmak tesetture rıayet etmek cogu bayan ıcın zordur bakarsın namazını kılar orucunu tutar haccını yapar ama yınede kapanamaz nefsı ve sytan engel olur nasıl olsa ıbadetlerımı yapıyorum der ve vıcdanını boyle rahat ettırır halbukı kaınat kıtabında ve peygamber efendımız sav dılınden ortunmenın allah ın sart kostugu gorevlerden oldugu apacık ortadadır gelelım kapanmanın derecesı varmı yanı ne kadar ortunursem daha dogrudur ayetlerde evlerınden cıktıklarında dıs ortulerını alsınlar zıynet yerlerını kapatsınlar bas ortulerını yakalarını kapatacak sekılde ortsunler denmıstır genız vucut hatlarını bellı etmeyen ve yakanı kapatacak olan her ortunme seklı tesetturdur renk dıkkat cekmesın yanı dıyecegım o kı gonul ısterkı carsaf ve cubbe gıyebılelım ama bunları yapamayınca hemen vazgecmek cozum olmamalı herkes yapabıldıgı kadar yapsın nıyet onemlı dogrusunu rabbım bılır bız acız kullarız her daım bu yolda feda edecegız elımızden geldıgınce omrumuzu .....selametle dua ıle....

    Vesvese varsa uzulme sevın demekkı sen dogru yoldasın ve senı kandırmaya calısanlar var.............
    Seni seviyorum Tsunami sanki kendimi seyrediyorum ama ben biraz Şemsi sevdim ya ondan sert tabiatlıyım
    Yüreğin ne güzel ... Allah c.c daim yardımcın olsun
    çektiğin her acıya bin misli mukafat versin ... ne olur anla kardeşlerimizsin , kimsenin kötü olmasını istemem
    ne olur , bari islam sitesinde rahat, rahat sesleneyim , bildiklerimi dökeyim ... yoksa volkan gibiyim

  9. #9
    Kıdemli Moderator
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 14.09.07
    Yer: Şehr-i DONDURMA
    Mesajlar: 30.874
    Teşekkür ve Beğeni

    Rabbim yar ve yardımcın olsun değerli kardeşim...
    Hayırlı yolun muzır manileri çok olur...
    Vücut hatlarınızı belli etmeyecek, etraftan dikkat çekmeyecek ve rahat edebileceğiniz bir giysi olursa da tesettür sağlanır...
    Önemli olan örtünmesi gereken yerleri örtmeniz ve mahremlere karşı dikkat çekmeyecek elbise ve giysiler giymenizdir...
    Bunun adı da çarşaf olur, elbise olur vs.
    Ve vicdanen de tamam demeniz gerekir...
    Çünkü bozulmamış vicdan yalan söylemez...

  10. #10
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 15.08.12
    Mesajlar: 868
    Teşekkür ve Beğeni

    Alıntı nazlı ceylan´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben kapanalı 3 ay oldu gerçekten Allah'a tam teslimiyet göstermek için bunu yaptım. Giyim tarzımda da dikkat çekmicek vücud hatlarını belli etmeyecek giysiler tercih ediyorum. Ancak erkeklerin cübbe kadınların çarşaf giymesi gerektiği tarzındaki yazılar bu aralar kafamı allak bullak etti. Bunları yapmayan kafir olur benzeri söylemler beni gerçekten kendimi ve kararımı sorgular bi hale getirdi.

    Günümüzde açık bir bayandan daha dikkat çekici ve teşhir edici başörtülüler var evet ama bunun muadili kara çarşaf mıdır yani. Ayrıca örtünme emredildiği gibi insanları yargılamama kötü düşünmeme namaz oruç ve zekat da emredilmedi mi ?

    Her insan açık olsun kapalı olsun dinini yaşayabilir namaz oruç zekat ibadetlerini yapabilir kalbini temiz tutabilir tek baz örtünüp hakemlik selamlık olmak mıdır?

    kafam karıştı çarşaf ve cübbe konusunda bunlar Arapların o zamanki giysileri değil mi? Bilmediğim için soruyorum gerçekten herkez farklı bişey söyliyor. Örtünme yok diyen profesörlerimiz bile varken ne yapıp nasıl yapacağımı şaşırmış durumdayım. Doktora öğrencisiyim ve kayıt dondurdum şimdi başörtüsüyle nasıl devam ederim hesapları yaparken zaten gereğini yerine getiremiyomuşum hissi beni üzdü açıkçası bilemiyorum...
    Tesettür ve Kıyâfet
    Aşağıdaki değerlendirmeli sorular, tesettür ve kılık kıyâfet konusundaki inanç, bilgi ve düşüncelerimi yazmam için bir derginin editörü tarafından tertiplenmiştir. Bu soruları esas alarak günümüzde ve ülkemizde tesettür ile uygun kıyâfet ve giyim tarzı üzerine düşüncelerimi arzediyorum:

    Sorular
    * Evli veya bekâr, bir Müslüman hanım canlı renklerin hâkim olduğu, 100 metre ileriden bile farkedilen, göz kamaştırıcı, cicili bicili, albenili, cezbedici, câlib-i dikkât renk, desen ve şekilde kıyâfetler giyerek evden dışarı çıkabilir mi?
    * Kılık kıyâfetin estetik olmasıyla câiz olması arasındaki sınır nedir?
    * Tesettür modalarının ve defilelerinin günümüzde arzettiği manzara câiz midir?
    * Üstüne başına düzen vermek demek, tesettür modası defilelerini kaçırmamakla eşanlamlı mıdır?
    * Pardesü yerine çeşitli modellerde pantolon ve ceket giymek câiz midir?
    * Çarşafı "olmazsa olmaz şart" gösterenler var. Bu konuda söylenecek son söz nedir?
    * Mehmet Şevket Eygi beyefendinin hakikaten hak verilir tarz ve ölçülerdeki estetik anlayışı (Müslümanın zarif ve estetik giyinmesi, kılık kıyâfetinin paspal ve zevksiz olmaması vb.) -özellikle hanımlar açısından- hangi Îslâmî sınırlar dahilinde ele alınmalıdır?

    Cevap:
    Bazı konuları sormak üzere bize gelen bir hanımefendi, komşuları ve arkadaşlarıyla sohbetine devam etmeye başladıkları bir hoca hanımın, örtünme ve kıyâfet konusunda söylediklerini nakletti, bunların kafasını karıştırdığını, âdeta kendisini bunalıma ittiğini söyledi ve bizden açıklama istedi. Bayanın sıkıntısı ve hocahanımın söyledikleri yukarıdaki sorularla büyük ölçüde örtüşüyordu. Kendisine yaptığımız açıklamayı, yukarıdaki sorularda geçen yeni unsurların cevaplarını da ekleyerek sizlerle paylaşmanın faydalı olacağını düşündüm.
    Hocahanım şunları söylemiş: "
    Başörtüsü ve uzun manto veya tunik ve etek veya pantolon... giyerek örtünme olmaz. Böyle örtünenler açık sayılırlar. Evinizden çıkarken çarşaf giymeniz şarttır. Pantolon giyen bir kadını evinizden kovmanız gerekir. Evinize mahrem olmayan erkek müsafir geldiğinde de, dışarı çıkar gibi çarşaf giymeniz ve müsafirin yanına onunla çıkmanız gereklidir. Evde yabancı olmadığında bile tesettürlü bulunmak lâzımdır. Kadınların dışarı çıkarken veya evde mahrem olmayanlar bulunduğunda, giyecekleri giysilerin çekici olmaması, hattâ rengi ve biçimi itibariyle itici olması şarttır..."
    Şüphe etmiyorum ki, hocahanım bunları iyi niyetle söylemiştir, bazı kitaplarda görmüştür, bunları takvânın (günaha düşmeme tedbirinin) bir gereği olarak değerlendiriyordur. Ancak maksat ne olursa olsun, "Kur'ân, sünnet, icmâ gibi bütün müminler için bağlayıcı olmadıkça hangi kitapta görürse görsün, meseleye bir de şu yönlerden bakması gerekirdi: a) Farklı düşünen ve yazan mûteber âlimler var mı? b) Takvâyı kurtaralım derken imanı veya ameli tehlikeye düşürme ihtimâli var mı? c) İçinde yaşadığımız cemiyette, üzerimize kara bulutlar gibi çöken olumsuz şartlar içinde, bunları uygulamak mümkün mü, teklif edilenlere zor gelmez mi?
    Bizim bilgi ve tercihlerimize göre tesettür ve kıyâfet konusunda İslâm'ın talimâtı özetle şöyledir:
    1. İslâm erkeklerden ve kadınlardan belli bir kıyâfete bürünmelerini değil, örtülmesi gereken, "zînet ve avret" diye ifade edilen yerlerini örtmelerini, örtmek için giydikleri elbisenin, altını gösterecek kadar ince ve örtülen yerin şeklini apaçık (açık görüldüğünde yapacağı etkiyi yapacak şekilde) dışa yansıtacak kadar dar olmamasını istemektedir.
    2. Kadının, mahrem olmayan erkekler yanında açmasına izin verilen zîneti - en geniş tanımlamaya göre- yüzü, bilekleriyle birlikte elleri, topuktan biraz yukarıya kadar ayaklarıdır. Erkeğin açabileceği yerleri ise göbeği ile dizkapağı arası dışında kalan vücûdudur. Dizkapağının yukarısı (uyluk kısmı) da gerektiğinde açılabilir diyen müctehidler vardır. Aralarında devamlı olarak evlenme engeli bulunan (dinen evlenmeleri câiz olmayan) baba, oğul, kardeş gibi akraba yanında kadın -bazı müctehidlere göre sırtı müstesna- göbek-dizkapağı arası bölge dışında kalan vücûdunu açabilir. Şu halde ev içinde -na-mahrem kimseler yok iken- tesettürlü olmak mecbûriyeti yoktur. Karı-koca arasında açılmayacak zînet ve avret yoktur.
    3. Mahrem akrabanın, açılması câiz olan yerlere dokunması da câizdir. Baba kızını, anne oğlunu öpebilir, kızı babasının ellerini, yanağını öpebilir...
    4. Dışarı çıkarken çarşaf giymek şart değildir. Kur'ân'da geçen "cilbâb" kelimesinın birden fazla mânâsı vardır; genel anlamı üst giysi demektir, baştan basenlere kadar örten üst giysiye de cilbab denmiştir. Dînin istediği belli bir giysi veya kıyâfet değil, uygun bir şekilde örtünmektir, tesettürdür. Bir köylü hanım düşünelim, tarlada çalışmaya gidecek, entarisinin üzerine geniş şalvarını çeker, başına da saçını, boynunu ve göğsünü örtecek (buralarda açık yer bırakmayacak) bir başörtüsü bağlar ve işine gider; bu örtünme ve giyinme dîne uygundur, bununla tesettür emri yerine getirilmiş olur. Şehirde bir hanım dışarı çıkarken, üzerine uzunca (topuklarına yakın) bir pardesü ve başına da uygun bağlanmış bir başörtüsü giydiğinde, örtünme emrini yerine getirmiş olur. Uygun örtünmeyi sağlayan, daha fazla parçadan oluşan başka kıyâfetler de bulunabilir, kullanılabilir. Bunları bulmak, sunmak, beğendirerek gençlerin örtünmesini sağlamak üzere özel çalışmalar yapılmalıdır. Tesettür defilelerinin amacı ticaret ise, bu amaca ulaşmak için dînin şekil ve amaç olarak koyduğu sınırlar aşılıyorsa bunlara câiz diyemeyiz. Ama; bizim yukarıda "yapılmalıdır" dediğimiz çalışmalar çerçevesine giriyorsa elbette câiz, hattâ gerekli olur.
    5. Elbisenin ismi değil, hangi cinse ait olduğu önemlidir. Eskiden şalvar denilen giysinin erkek için olanı da, kadın için olanı da vardı. Bugün de ceket, yelek, hırka, pantolon... ismi verilen giysilerin kadınlara ve erkeklere mahsus olanları vardır. Kadın "kadın pantolonu veya şalvarı" giyebilir, bunu yaptığında erkek elebisesi giymiş, erkekliğe özenmiş olmaz. Ancak pantolon giymesi halinde yukarısı dar olacağından üzerine -vücûdunun hatlarını belli eden kısmı örtmek üzere- başka bir şey daha giymesi gerekir.
    6. Sahâbe kadınlarının giysileri içinde beyaz, siyah, yeşil, sarı renkte olanlarının bulunduğu sağlam rivâyetlerde zikredilmiştir. Giyilen elbisenin çirkin ve itici olması gerektiğine dair hiçbir nakli delîl (âyet, hadîs) yoktur. Erkeğin ilgisini çekmesin diye kadınlara, Allah'ın ve Resûlü'nün (s.a.v.) yüklemediğini yüklemek, istemediklerini onlardan istemek doğru değildir. Kadın el içine çıkacak kadar ve şekilde giyinir. Giysileri seksi olmamak, karşı cinsin dikatini çekmek amacıyla düzenlenmiş bulunmamak şartıyla güzel, zarîf, estetik de olabilir. Bundan sonrası kadını değil, ona bakan erkekleri ilgilendirir; sorumluluk onlara geçer, onlar da gözlerini sakınmak, kendilerini firenlemek sûretiyle kulluklarını yerine getirmek mecbûriyetindedirler. İmtihan dünyası, günah imkân ve fırsatlarının yok olduğu, yok edildiği, insanların isteseler bile günah işleyemeyecekleri bir dünya değildir. İmtihanı, bu imkân ve fırsatlara rağmen irâdesini kullanan ve dînin sınırları içinde yaşayanlar kazanacaklardır. Din, birileri günaha girmesin diye diğerlerinin hak ve özgürlüklerini -gereğinden fazla, bilinen sınırların dışında- kıstlama yoluna gitmemiştir.
    Bu konularda farklı düşünen, ölçüleri farklı tutan âlimler de vardır; ancak hiçbir beşerî ictihad ve yorum bütün müslümanları bağlamaz; bilgisi az olan müminler âlimlerden aldıkları fetvâya uyarlar, farklı fetvâlar onları bağlamaz.
    Kadınlarımıza, kızlarımıza İslâm'ı öğretmeye kalkışanlar, kaş yaparken göz çıkarmamak gibi bir sorumluluklarının da bulunduğunu bilmelidirler. İslâm, maddî ve manevî pislikleri temizlemek, çirkinlikleri ortadan kaldırmak ister, güzelliğe düşman değildir ve kolaylık dînidir.
    Yazılanların kaynak ve delîlleri için bizim, Helâller Haramlar ve İslâm'da Kadın ve Aile isimli kitaplarımıza bakılabilir.

Sayfa 1 Toplam 4 Sayfadan 123 ... SonuncuSonuncu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Güller açsın yüzünde
    Konu Sahibi melissa26 Forum Şiirler
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 22-07-2012, 00:15
  2. merhaba
    Konu Sahibi lcnygn Forum Tanışma Köşesi
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 25-02-2010, 16:52
  3. Can dedim
    Konu Sahibi ~~sule~~ Forum Dini Hikayeler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03-02-2009, 17:56

Bookmarks

Yetkileriniz

  • Konu açma yetkiniz yok
  • Cevap yazma yetkiniz yok.
  • Eklenti yükleme yetkiniz yok.
  • Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok.
  •