Teşekkür edenler Teşekkür edenler:  0
Beğenenler Beğenenler:  0
Beğenmeyenler Beğenmeyenler:  0
Sayfa 2 Toplam 4 Sayfadan BirinciBirinci 1234 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 38 Sayfa bulundu

Konu: Kafam çok karıştı nolur yardım edin....

  1. #11
    Yasaklı Kullanıcı
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 13.04.13
    Mesajlar: 1.424
    Teşekkür ve Beğeni

    Ben size Cennet kadını kıyafetini yazarak katılayım konuya...;
    Başınızda beyaz bir örtü düşünün...İki omuzunuz dan aşağıya bele doğru sarkarak uzanmış...Hafif ce omuzları kapamış... Bağlı değil salınmış...
    Elbise düşünün bol...vücut hatları belli değil ve topuklara kadar uzanmış...

    Bizim bildiğimiz bu efendim...
    Kur'an-ı Kerimde buyurulan doğrusu ;...sıkıntı yok...orta yol ... orta karar...
    Kadın kadın gözükecek...Erkek erkek... en önemlisi bu...

    Esas tehlike Erkek kadın kıyafeti giyerse...Kadın gibi davranırsa... Haram çizgi bu.... ceza mutlak gelir aman dikkat... Ey erkek ... edepli ol yoksa yersin tokat...

    Cehennem ehli erkek ve kadın giysisini de yazayım konu tam olsun efendim..;
    Maalesef Elbise yok..kapı açık kaçış yok... sıcak ama aman yok...Allah C.C. korusun efendim...

  2. #12
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 20.03.13
    Mesajlar: 91
    Teşekkür ve Beğeni

    şunu kabul edelim ki müslüman bir kadın için en uygun kıyafet çarşaftır

    bunu kabul ettikten sonra giyebilirseniz ne ala,takvaya en uygunu bu olur

    ama bi gerçek daha var ki bırakın takvayı daha farzları yerine getirmekte zorlanıyoruz

    en doğrusu bu ama müslüman olarak hep en doğrusunu hep en güzelini yapıyoruz diye bişey denilemeyeceği için

    çarşaf yerine başka tesettür türleri giymenin amelimizdeki noksanlıklardan bi farkı yok

    he çarşafı kara çarşaf diyerek küçümsemeye çaışırsak bu amelden ziyada imandaki noksanlığa girer Allah korusun

    çarşaf en iyisidir ama ben bu derece takvaya sahip değilim giyemem dersin orası ayrıdır

    çalışan veya okuyan kardeşlerimizi bir nevi anlayabilirim bu konuda lakin evde oturup çarşıya gitmekten öte bir iş yapmayan kadınların pardesülerine bürünüp bide üstüne parfüm banyosu yapmış hali beni oldukça üzüyor...

  3. #13
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 29.12.11
    Mesajlar: 1.972
    Teşekkür ve Beğeni

    valla bunları okursam benimde kafamı bozarlar
    ,en iyisi Allah c.c luna gideyim bu ne ya? kraldan da kralcı olmuşlar
    Allah c.c şerrinizden korusun
    Allah'a yklaşmak isteyenleri korkutun devam, takvanız artsın! kim artıracaksa ,bunları dedim mi sivri dilli
    Demezsem? gariplere ne derim ben?
    Allah'ım bizi yanlış giden yahudi soyu gibi kılı kırk yaran dini zorlaştıran, nefret ettirenlerden koru!...
    Düşün ki vahim konu... elini vicdanına koy ey hoca soyu! meslekleri icabı hoca ... parası din satmak ola
    satın almam o dini hadi ordan !
    La ilahe illallah... La ilahe illalah .. bir daha La ilehe illallah oldumu Ya Rab!
    Bize hakikatları oku!

  4. #14
    Yasaklı Kullanıcı
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 21.07.12
    Mesajlar: 75
    Teşekkür ve Beğeni

    Alıntı nazlı ceylan´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben kapanalı 3 ay oldu gerçekten Allah'a tam teslimiyet göstermek için bunu yaptım. Giyim tarzımda da dikkat çekmicek vücud hatlarını belli etmeyecek giysiler tercih ediyorum. Ancak erkeklerin cübbe kadınların çarşaf giymesi gerektiği tarzındaki yazılar bu aralar kafamı allak bullak etti. Bunları yapmayan kafir olur benzeri söylemler beni gerçekten kendimi ve kararımı sorgular bi hale getirdi.
    Hayırlı olsun kıyafetiniz.Okuduklarınız tamamen yanlıştır.İslam'da cüübe ve çarşaf giyeceksin diye bir mecburiyet yoktur.Erkeğin cübbe giymesi sünnet bile değildir.

    Alıntı nazlı ceylan´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Günümüzde açık bir bayandan daha dikkat çekici ve teşhir edici başörtülüler var evet ama bunun muadili kara çarşaf mıdır yani. Ayrıca örtünme emredildiği gibi insanları yargılamama kötü düşünmeme namaz oruç ve zekat da emredilmedi mi ?
    Aynen öyle diğer emirler de emredildi.fakat herkese kadının kıyafetiyle uğraşmak daha kolay geldiği için herhalde müslümanlıklarını kadının örtüsü üzerinden göstermek daha çok işlerine geliyor.Sanki kendilerini ve başkalarını örtü ile baskı altına alınca daha iyi müslüman olduklarını zannediyorlar herhalde.Böyle bir görüntü var.

    Alıntı nazlı ceylan´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Her insan açık olsun kapalı olsun dinini yaşayabilir namaz oruç zekat ibadetlerini yapabilir kalbini temiz tutabilir tek baz örtünüp hakemlik selamlık olmak mıdır?
    Elbetteki tek baz örtü ve haremlik selamlık değildir.Hele haremlik selamlık hiç değildir.

    NurSuresi 61.ayet
    Köre güçlük yoktur; topala güçlük yoktur, hastaya güçlük yoktur. Sizin için de gerek kendi evlerinizden gerekse şu kişilerin evlerinden yemek yemenizde bir sakınca yoktur: Babalarınızın evleri yahut annelerinizin evleri yahut kardeşlerinizin evleri yahut kızkardeşlerinizin evleri yahut amcalarınızın evleri yahut halalarınızın evleri yahut teyzelerinizin evleri yahut anahtarı size teslim edilmiş olan evler yahut arkadaşlarınızın evleri. Hep birlikte yahut ayrı ayrı yemenizde sizin için hiçbir sakınca yoktur. Evlere girdiğinizde, Allah katından bir esenlik, bir bereketlilik, bir temizlik dileği olarak kendinize de selam verin. Allah size ayetleri işte böyle ayan beyan bildiriyor ki, aklınızı çalıştırabilesiniz.

    Alıntı nazlı ceylan´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    kafam karıştı çarşaf ve cübbe konusunda bunlar Arapların o zamanki giysileri değil mi? Bilmediğim için soruyorum gerçekten herkez farklı bişey söyliyor. Örtünme yok diyen profesörlerimiz bile varken ne yapıp nasıl yapacağımı şaşırmış durumdayım. Doktora öğrencisiyim ve kayıt dondurdum şimdi başörtüsüyle nasıl devam ederim hesapları yaparken zaten gereğini yerine getiremiyomuşum hissi beni üzdü açıkçası bilemiyorum...
    Çarşaf Arapların değil hırıstiyanların rahibelerinin giyisisidir.Osmanlı zamanında bize de karışmış bir kıyafettir.Cübbe o zamanlarda giyiliyormuydu?Nereden çıkarıyorlar bilmiyorum.Rahip kıyafetine daha çok benziyor.Ne olursa olsun kesinlikle Peygamberimizin sünneti değildir.Çünkü Peygamberimiz ne kıyafet giymişse müşrikler de aynı kıyafeti giyiyorlardı.Velhasıl kelam Kılık kıyafetle müslüman olunmaz.

    Buyrun rahibe ve papazların resmi



    Uploaded with ImageShack.us

  5. #15
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 27.09.12
    Mesajlar: 2.760
    Teşekkür ve Beğeni

    örtü.. önce sen kendini nasıl hissettiğine bak bence önemli olan bu .. bir sürü örtülü insan var etrafta .. evet.
    amaaaaaaaaa ile başlayan da bir sürü cümle.. çarşaf örtünün en güzel hali bence en nefissizi.. ama şu varki herkes farklı olabilir.. sen yeter ki vucut hatlarını belli etmeyecek bir giyisi giy ve örtünü omuzlarından aşağı sal.. gerisi senle vicdanın arasında sınırlar belli sana çarşaf giy diyen varmı bu bakışla alakalı.. nur suresinde azhap suresinde sınırlar belirtilmiş sen bu sınırlara uydur kıyafetini ister çarşaf olsun ister ferace ister pardesü.. ister şal ört ister eşarp yeterki olması gereken ol yada ona yakın ol...
    bide şunu unutma olurmu..
    sen O'nun yoluna bi girmeye gör tüm yollar sana açılır samimi ol yeter

  6. #16
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 20.03.13
    Mesajlar: 91
    Teşekkür ve Beğeni

    Alıntı çelebiler´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster


    Uploaded with ImageShack.us

    Buyrun rahibe ve papazların resmi
    şimdi bu kadar çarşaf giyip diğer amellerini bilemeyiz ama en azından örtünmenin hakkını veren karşı cinsi tahrik edici hiçbir vasfı olmayan çarşaflı kardeşlerimize hakare değil midir bu

    örtünmeyi bile modaya uyduran şu türk gençliği çarşaf giyse ne olurdu kötü mü olurdu sence
    isterse ateşe tapan kadınların giysisi olsun

    karşı cinsi tahrik ediyor mu,bi bakana irdaha baktırıyor mu.vücut hatları belli oluyor mu

    tüm bunlarda sorun yoksa dediğim gibi isterse ateşperest kadınların giysisi olsun çarşaf benim için en uygunu olurdu...

  7. #17
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 22.04.13
    Mesajlar: 1.794
    Teşekkür ve Beğeni

    Alıntı sümeyyye´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslına benim bildiğim kadarı ile Kur'an da çarşaf kelimesi geçmemektedir. yani vücut hatlarını belli etmeyen şeyler giyinme yeterli fakat tam tessttür çarşaf ile olur bunu da unutmayalım.

    Selamün aleyküm;
    Kuran- ı Kerimde çarşaf yok diyorsunuz, Ama tam tesettür çarşafla olur diyorsunuz. Bu hükmü neye dayanarak verebiliyorsunuz ? Alimlerden misiniz ? Alim tanıdığınız mı var ?
    Teessüf ettim. Arkadaşımızın zaten kafası karışmış siz bu deyiminizle daha da bir karıştırıyorsunuz.

    Dini ile ilgili tüm şeyler İnsanın kendisiyle ve Allahıyla arasındadır.
    Başı açık kişilere "Siz müslüman bayanlar değilsiniz" diye bilir misiniz ?
    Arkadaşımız belirttiği gibi başı kapalı tesettürlü bir çok kişiler var ki, içinde bulundukları duruma uymazlar.

    Ey nazlıceylan kardeş; İçin rahat olsun. Kapanmışın allah kabül etsin. Bundan sonra örneklerle sabit kapalılardan olmamaya çalış. Ve unutma ki Tesettür ne çarşafta, ne başarörtüde ve ne de başak bir giysidedir.
    Tesettür Kalptedir...


  8. #18
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 15.08.12
    Mesajlar: 868
    Teşekkür ve Beğeni

    şöyle bi örnek verelim,,,
    kapaplı bayanların çoğunluğunun çarşaf giydiği bir ülkede pardesü giyerseniz dikkat çeker.
    yine aynı şekilde kapalı bayanların çoğunluğunun pardesü giydiği bir ülkede çarşaf giyerseniz o dikkat çeker.
    bunu nefsim adına söylemiyorum hani işime geldiğiği gibi anlaşılmasın sakın.
    konya da çarşaflı bir kadın görsem direk dikkatimi çekiyor. ama bi pardesülü kadın dikkatimi çekmiyor.
    bu biraz da araziye uymaktır.. ama şunu kastetmiyorum.. pardesü de çarşaf da dar olmadığı müddetçe tesettüre uygundur.. ben hangisinin nasıl dikkat çektiğini söylüyorum. diyelim ki sahil kesimindesiniz orada çoğunluk mayolu bayanlar araziye uymaktan kasıtım oralarda açılın dikkat çekmeyin değil..böyle komik şeyler anlaşışlmasın lütfen.
    kuranı kerimde sınırlar belirtilmiş dış örtüleriniz üzerinize alın deniliyor hadislerde de çarşaf giyin siyah giyin emri yok. hatta şu var beyaz giyinin çünkü beyaz göze hoş görünür.. yani şunu anlayabiliriz bizler.. müslüman göze hoş görünmelidir..itici değil. çarşaf için söylemiyorum kesinlikle ..çarşaf giyinmek mecburidir diyen kişi hoca neyse sen fetvayı nereden aldın delilin hangi ayet hangi hadis hangi rivayet.. insanların akıllarını karıştırmayın.. eğer çarşaf giyinmek farz ise yarından tezi yok ben de öyle kapanayım... çünkü farz her zaman nefsimden üstündür.

  9. #19
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 20.03.13
    Mesajlar: 91
    Teşekkür ve Beğeni

    Ahzap suresi 59 ayetinde mümin kadınlara söyle üzerlerine "cilbap"larını örtsünler buyurulmaktadır

    cilbapın ilk sözlük manası ise çarşaftır

    Ümmü Seleme validemiz şöyle demiştir: "Cilbab âyeti nazil olduğu zaman, Ensâr kadınları siyah çarşaflara büründüklerinden ötürü, başlarında siyah kargalar varmış gibi çıktılar." (Cessâs, Ahkâmü'l-Kur'ân 1 / 372; Sabûnî 2 /382)

    Elmalılı Hamdi Yazır Ahzab Suresi 59. âyet-i kerimede geçen: "cilbablarını sarkıtsınlar, yaklaştırsınlar" ifadesini anlattıktan sonra şunları ekler:

    "Bu açıklamada da iki şekil vardır:
    Birisi, kaşlarına kadar başlarını örttükten sonra, büküp yüzünü de örtmek ve sadece tek bir gözünü açık bırakmak. (Bizler yetiştiğimiz zaman validelerimizin tesettür tarzı bu idi.)

    İkincisi de, alnının üzerinden sıkıca sardıktan sonra burnunun üzerinden dolayıp, gözlerinin ikisi de açık kalsa bile, yüzünün ekserisini ve göğsü tamamen örtmüş bulunmakdır. (1310'da Istanbul'a geldiğim zaman, Istanbul hanımlarının, bir peçe eklemek ve elde açık bir şemsiye bulunmak şartıyla tesettür tarzları da bu idi.” ) (Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dinî Kur’an Dili 6 / 351)

    Cilbabta aranan özellikler:

    Fukaha-i İslâm, kadının avreti ve tesettürü ile ilgili olan bütün âyet ve hadisleri göz önünde bulundurarak kadının tesettürü için aşağıdaki özelliklerin şart olduğunu belirlemişlerdir:

    l. "Cilbab" bütün bedeni örten bir örtüdür. Cilbabın farz kılınmasının asıl hikmeti, fitneyi ortadan kaldırmak için yüz ve eller dahil bütün bedeni örtmektir, sadece avret mahallini örtmek değildir. Çünkü avret mahalli elbise ile örtülmektedir.

    2. Cilbab, ince ve şeffaf olmamalıdır. Çünkü tesettürden maksat, bedeni göstermemektir. Halbuki seffaf bir örtü vücudu gösterir, hattâ bazan daha câzip hale getirir. Dolayısı ile bu tür bir örtü ile örtünen bayan "zinet yerlerini göstermesinler" emrine uymuş olmaz. Resûlullah (s.a.v) Efendimiz, ince bir örtü ile yanına giren baldızı Esma’dan yüzünü çevirmiştir. (Ebû Dâvûd.) Âişe validemiz, ince bir başörtüsü ile gördüğü Abdurrahman kızı Hafsâ'nın başörtüsünü yırtmış ve ona kalın bir başörtü örtmüştür. (İbn Sa'd, Tabakât 8 / 71-72; Muvatta' Lübs / 6)

    3. Cilbab, dar olup vücut hatlarını belli etmemelidir. Hz. Ömer Halife iken halka dağıttığı bir çeşit örtünün, vücut hatlarını belli edeceği için kadınlara giydirilmemesini emretmiştir. (Beyhakî /234-35; Serahsî, Mebsût 10 /155)

    Kadının vücut hatlarını dışarı vuran bir giysiye bakmak fukahay-ı İslam’ca o uzuvlara bakmak sayılmıştır.

    Ibn Âbidin; "Kim bir kadını arkadan hayâle dalar ve kemiklerinin şekli belirecek derecede elbisesini görürse, Cennetin kokusunu duyamaz" hadisini delil tutarak, uzuvların şeklini belli eden elbise, kalın olsa ve cildi göstermese bile yasaktır, demiştir. (İbn Âbidîn.)

    4. Kokusunu yabancılar duymamalıdır. Allah Resûlü (s.a.v) Efendimiz, kokuyu çok övmek ve tavsiye etmekle beraber, başkalarının duyacağı şekilde koku sürünüp dışarı çıkan kadının zina etmiş gibi günah alacağını bildirmiştir. Yina koku sürünüp camiye giden kadının namazının kabul olunmayacağını haber vermiştir. (Ebû Dâvûd, teraccul 7; Tirmizî, edep 35; Nesaî, zînet 35; Dârimî, isti'zân 18)

    5. Kadının tesettür-ü şer’isi erkek elbisesine benzememelidir: Resulullah (s.a.v) Efendimiz, "erkeğe benzeyen kadına ve kadına benzeyen erkeğe Allah lânet etsin" buyurmuş ve “böyle olanları evlerinize sokmayın” diye emir vermiştir. (Buhârî, Libas 62; Ebû Dâvûd, edep 53; Tirmizî, edep 34 )

    6. Kadının şer’i tesettürünün kendisi de süslü olmamalıdır. Çünkü kadınların yabancılara zinetlerini göstermeleri âyetle yasaklanmıştır. Allah Resûlü kendisine bîat eden kadınlardan, cahiliyye kadınları gibi, zinetlerini göstererek çıkmamaları üzere bîat almıştır. (Taberî 1 / 79; Heysemî, Mecma'uz-Zevâid 6 / 42) Kadının namahremlere göstermediği elbisesi ise istediği kadar süslü olabilir.

    7. Kadının emrolunduğu şer’i tesettür, gayrı müslimlerin özel elbiselerine benzememelidir. Çünkü Efendimiz (asm): "Kim, bir kavme benzerse o da onlardan olur." (Ebû Dâvûd, libâs 4; Müsned 50; Benzer bir hadîs için bk. Tirmizî, isti'zân 7) buyurmuş ve Müslümanları devamlı, başkalarından ayrı olmaya çağırmıştır.

    8. Ayakkabılar, dikkat çekecek derecede ses çıkaran türden olmamalıdır. Allah (c.c.) bu konuda; "Kadınlar, gizlediklerinin bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar.." (Nûr / 31) buyurmuştur.

    İslâm Dini, sanıldığı gibi kadının süslenmesini ve güzel giyinmesini yasaklamamış, aksine buna izin vermiştir. Hattâ altın ve ipek gibi değerli takı ve kumaşları erkeğe yasaklarken kadınlara serbest etmiştir. Çünkü kadınlar tabiaten süslenmeye eğilimlidir. Ancak kadın, süslü elbiselerini namahrem olmayan yerde, evinde, özellikle kocasının yanında giyecektir.

    Cilbabın giyiniş şekli:

    Müfessirler, bize cilbab'ın nasıl giyildiğini ve uygulama biçimini de anlatırlar. Meselâ:

    İbnü'1-Cevzî: “Başlarını ve yüzlerini örterler.” Demiştir.

    Ebû Hayyân: “Ahzab Suresi 59. ayet-i kerimede geçen ‘cilbablarını üzerlerine örtsünler.’ ifadesi, bütün bedenin örtülmesini anlatır. ‘Üzerlerine’ ifadesiyle de yüzlerini örtmeleri kastedilmiştir. Çünkü cahiliyye döneminde kadınların açık olan yerleri yüzleri idi.” Demiştir.

    Ebu's-Suud: “Kadın cilbabı başına atar ve kenarını da göğsüne sarkıtır. Bu âyet; kadınlar herhangi bir sebeple dışarı çıkarlarsa, yüzlerini ve bedenlerini örterler anlamına gelir.” Demiştir.

    Süddî: “Bir gözleri hariç, bütün yüzlerini kapatırlar.” Demiştir.

    İbn Kuddâme: “Cilbab giyilmeyerek entari üzerinden kuşanılır.” Demiştir.

    İbn Abbas: “Kadınlar, hür olduklarının bilinmesi için tek gözleri hariç, başlarını ve yüzlerini örterler.” Demiştir.

    İbn Sîrîn diyor ki: “Ubeyde es-Sem'ânî'ye cilbabın nasıl örtüldüğünü sordum. Bir çarsaf alıp kuşandı. Başının tamamını kaşlarına kadar örttü. Sol gözünü açık bırakarak yüzünü de örttü: (İşte cilbab böyle kuşanılır demiş oldu.) (bk. Zâdü'l-Mesîr 5 / 250; Ebu's-Suûd 6 / 81; İbn Kuddâme, el-Muğnî 1 /602; Ebû Hayyân, el-Bahru'l-Muhît 5 / 250; Sabûnî, Ravâiu’l-Beyan 2 / 283, 381)

    Elmalılı Hamdi Yazır Ahzab Suresi 59. âyet-i kerimede geçen: "cilbablarını sarkıtsınlar, yaklaştırsınlar" ifadesini anlattıktan sonra şunları ekler:

    "Bu açıklamada da iki şekil vardır:
    Birisi, kaşlarına kadar başlarını örttükten sonra, büküp yüzünü de örtmek ve sadece tek bir gözünü açık bırakmak. (Bizler yetiştiğimiz zaman validelerimizin tesettür tarzı bu idi.)

    İkincisi de, alnının üzerinden sıkıca sardıktan sonra burnunun üzerinden dolayıp, gözlerinin ikisi de açık kalsa bile, yüzünün ekserisini ve göğsü tamamen örtmüş bulunmakdır. (1310'da Istanbul'a geldiğim zaman, Istanbul hanımlarının, bir peçe eklemek ve elde açık bir şemsiye bulunmak şartıyla tesettür tarzları da bu idi.” ) (Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dinî Kur’an Dili 6 / 351)

    Cilbabda renk önemli midir?

    Ümmü Seleme validemiz şöyle demiştir: "Cilbab âyeti nazil olduğu zaman, Ensâr kadınları siyah çarşaflara büründüklerinden ötürü, başlarında siyah kargalar varmış gibi çıktılar." (Cessâs, Ahkâmü'l-Kur'ân 1 / 372; Sabûnî 2 /382)

    Demek başta ezvac-ı tahirat ve Peygamberimizin kızları olmak üzere sahabe-i kiramın hanımları siyah çarşaf giymişler ve uygulama ekseriyetle günümüze kadar “siyah çarşaf” şeklinde gelmiştir. Cilbabın verdiğimiz tariflerinden de anlaşılacağı gibi, cilbabın asıl görevi kadının zînetlerini örtmesi ve dışarıda kadının çekiciliğini azaltmasıdır; bunu ise siyah renk daha iyi temin eder. Müfessir Alûsî şöyle der:

    "Sonra bilesiniz ki, bana göre günümüzde ileri düzeyde (müreffeh) hayat süren bir çok kadının, evlerinden çıkarken, üst elbise olarak giydikleri şeyler, cilbab olamayacakları gibi, gösterilmesi yasaklanan zînetler türündendir. Çünkü bunlar nakışlı, desenli ve göz alıcı giysilerdir. Bana göre erkeklerin, kadınlarına dışarıya bu şekilde çıkma izni vermeleri, bundan hoşlanmaları ve kadınlarının yabancı erkekler arasında bu şekilde dolaşmaları gayret azlığındandır. Bu, yaygın bir musibet halini almıştır. Böyle yaygın musibet haline gelen şeylerden biri de, kadınların, kayınbiraderlerinden sakınmamaları, kocalarının da buna aldırmamaları, hattâ çoğu zaman da bunu bizzat kendilerinin emretmeleridir. Bütün bunlar Allah ve Resûlü'nün müsaade etmediği şeylerdir. Lâhavle ve-lâ kuvvete illâ billah..." (Alûsî, 17 / 146)

    MÜFESSİRLER ÇOĞU SADECE BİR GÖZÜN AÇIKTA KALMASINDAN BAHSEDİYORKEN TEFSİRLERİNDE
    BİZ BURADA HALA ÇARŞAFI BEĞENDİRMEYE ÇALIŞIYORUZ BİRBİRİMİZE

    ŞUAN ÜLKEMİZDE FİTNE VE FESATIN GERÇEK MANASININ ESAMESİ BİLE OKUNMUYORKEN SAHABE ZAMANINDAKİ HASSASİYETİ ANLAYAMAYIZ.

    SEVİYEMİZ O KADAR DÜŞTÜ Kİ MİLLET OLARAK
    Pardesü ile kapanmak dahi tatmin ediyor hassasiyetlerimizi...

  10. #20
    Forum Üyesi
    Durum: Çevrimdışı
    Üyelik Tarihi: 15.08.12
    Mesajlar: 868
    Teşekkür ve Beğeni

    o zaman bana şöyle söyleyin
    siyah çarşaf kesin ve kesin farzdır. böyle giyinmeyenler tesettürlü değildir deyin...

Sayfa 2 Toplam 4 Sayfadan BirinciBirinci 1234 SonuncuSonuncu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Güller açsın yüzünde
    Konu Sahibi melissa26 Forum Şiirler
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 22-07-2012, 00:15
  2. merhaba
    Konu Sahibi lcnygn Forum Tanışma Köşesi
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 25-02-2010, 16:52
  3. Can dedim
    Konu Sahibi ~~sule~~ Forum Dini Hikayeler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03-02-2009, 17:56

Bookmarks

Yetkileriniz

  • Konu açma yetkiniz yok
  • Cevap yazma yetkiniz yok.
  • Eklenti yükleme yetkiniz yok.
  • Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok.
  •